Enkele post bekijken
Oud 5th October 2011, 12:55
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Vetbelasting is een goede zaak

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met gemengde gevoelens zit bij dit artikel. Ik had het een paar dagen geleden ook al gelezen in metro in school. Mijn eerste reactie was eigenlijk een kleine schok naar mensen met overgewicht. Voor hen vind ik dit echt een zware belediging, terwijl velen er zelf problemen mee hebben of nu pas problemen zullen ondervinden als ze met de vinger worden gewezen. Sommige mensen kunnen er zelf ook niet aan doen, door ziekte bijvoorbeeld, waardoor het voor hen ook eens zo confronterend is. Daarom denk ik dus langs de ene kant dat die confrontatie voor sommigen niet zo'n slim idee is. Maar langs de andere kant vind ik wel een redelijk goed initiatief. Dit is een oplossing om overgewicht en zwaarlijvigheid tegen te gaan, maar het is een beetje verkeerd. Want het idee erachter is wel goed, maar nu probeert de overheid gewoon zijn zakken te vullen door extra belasting te heffen. Ze kijken meer naar hun geld, dan eigenlijk naar de mensen (al is dit wel de bedoeling in de eerste plaats). We zullen zien of Vlaanderen en België op lange termijn toch nog gaat toestemming voor dit principe, wat momenteel nog niet aan de orde is.
Met citaat antwoorden