Enkele post bekijken
Oud 4th October 2011, 12:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

'House' best bekeken tv-programma ter wereld

'House' best bekeken tv-programma ter wereld

04/10/11, 10u57

'House'-hoofdrolspeler Hugh Laurie. © reuters
De Amerikaanse serie 'House' is het best bekeken televisieprogramma ter wereld. De show met in de hoofdrol de Britse acteur Hugh Laurie wordt gemiddeld bekeken door 82 miljoen mensen in 72 landen, meldt het Guinness Book of Records.

Met die aantallen verdringt het ziekenhuisdrama de politieserie CSI: Miami van de bovenste plaats.

House gaat deze week in de Verenigde Staten zijn laatste seizoen in. Hugh Laurie speelt dokter House sinds 2004. Daarvoor ontving hij twee Golden Globe Awards en verschillende Emmy-nominaties. (vk.nl)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/t...er-wereld.dhtml

Op zich eigenlijk een klein artikeltje dat meer media- en commerciegericht is dan maatschappelijk relevant. En ergens is dat wel zo, daarom plaats ik het ook in deze categorie. Maar toch vind ik er ergens wel een meerwaarde in terug. Het feit dat een ziekenhuisserie een politieserie overtreft, vind ik wel bijzonderswaardig. Veel ligt natuurlijk ook aan de manier van een verhaal vertellen en de acteurs met hun prestaties. Maar toch is de serie redelijk interessant om op medisch gebied een beetje te volgen. De zaken zijn misschien wat overdreven, maar op één of andere manier kan je er toch wel bepaalde zaken uit opsteken. Zo ben ik ook na seizoen 5 pas de serie beginnen volgen, en sommige afleveringen bieden mij wel medische informatie die altijd fijn te gebruiken is als leraar biologie in (stage)lessen later. House is ook een medium dat de meeste leerlingen (waarschijnlijk wel pas tweede graad) gaan kennen, en het is wel eens leuk om op die manier bepaalde soorten leerstof aan te brengen.
Met citaat antwoorden