Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2011, 15:33
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User

Ik vind het goed dat er eindelijk een maatregel getroffen wordt voor de steeds dubbelzinnige discussie van rookpauzes.
Wie wil roken doet dit buiten de werkuren, is dat niet logisch? Ik vind dat het onderscheid roker/niet-roker momenteel geen eerlijke verdeling inhoudt.
De typische argumenten van plaspauzes en te lange koffiepauzes houden naar mijn mening geen steek. Enerzijds omdat rokers ook plaspauzes en koffiepauzes houden en anderzijds worden naar mijn mening die lange koffiepauzes vaak gehouden uit protest tegen de toegestane rookpauzes. Logisch, want het is niet eerlijk dat anderen 'privileges' krijgen, enkel om het feit dat ze roken.

Als we echt een goeie regeling willen treffen moet er naar mijn mening duidelijkheid komen voor beide partijen. Leg pauzes aan banden, naar bij voorbeeld een halfuur per dag, zelf in te delen. Op die manier moeten rokers niet met stenen gaan gooien naar niet-rokers die een te lange koffiepauze nemen en andersom. En zo bestaat er ook geen dubbelzinnigheid meer over de arbeidsduur, iedereen gelijk.
In Vlaanderen vind ik het een negatieve zaak dat het voorstel zo wordt afgeschoten. Ik weet namelijk uit mijn eigen omgeving dat de discussie roken/niet-roken veel ergernis veroorzaakt, uit beide hoeken.
Met citaat antwoorden