2nd October 2011, 10:26
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Mijn persoonlijk standpunt is daarom dat godsdienst beter uit het curriculum verdwijnt. Laat het een privézaak worden. Ik stel graag lokalen ter beschikking buiten de schooluren. Geef de kinderen liever twee uur meer lichamelijke opvoeding. Maar ik besef dat dat allemaal erg gevoelig ligt
|
VOLLEDIG mee eens. Wat een gezever zeg. Het kan toch niet anders dan dat de andere lessen hieronder lijden, zeker als de klasverdeling gebeurt op basis van de lessen zedenleer. En als ik het goed begrepen heb, is er een volledige containerklas gereserveerd voor die twee leerlingen die een andere godsdienst volgen. Over dure leerlingen gesproken...
Ik heb nooit begrepen waarom godsdienst of zedenleer überhaupt aan bod komt in het onderwijs, maak daar toch een vak 'zingeving' van ofzo waarin het draait om waarden en normen die voor iedereen interessant zijn en laat eventueel elke godsdienst eens aan bod komen.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|