28th September 2011, 21:11
|
Registered User
|
|
|
|
Toen ik vanmorgen met de auto naar school reed, hoorde ik op de radiozender MNM dit bericht. Ze hadden een meisje gecontacteerd dat zelf aan de KU Leuven les volgt. Ze zei dat het niet zo leuk is om op die manier de lessen te moeten volgen. Door een dergelijke methode van lesgeven mis je volgens haar een groot deel van het sociale aspect. Je ziet je vrienden niet meer tijdens de les en discussiëren over de behandelde onderwerpen is op deze manier ook niet meer mogelijk. Een ander minpunt volgens haar is dat de les die opgenomen wordt pas enkele uren nadien online staat. Als je dan nog met een internetpanne te kampen hebt, kan je het helemaal vergeten.
Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om zo les te volgen, maar als het echt niet anders kan zou deze leermethode wel een oplossing kunnen bieden. Al was het maar een tijdelijke oplossing. Op onze school kampen we met gelijkaardige problemen. Sommige lessen blijken zo’n succes te hebben dat niet alle studenten er een zitplaats vinden. Iedereen (of toch bijna iedereen) gaat dan een kwartier vroeger naar de les om zeker te zijn dat ze plaats hebben. Leuk is natuurlijk wel iets anders! Het is soms als het ware ‘knokken’ voor een zitplaats.
|