Enkele post bekijken
Oud 28th September 2011, 14:05
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

KU Leuven kan student schorsen bij fuifoverlast

Deze maatregel vind ik echt absoluut onterecht. Ik begrijp dat de omgeving en de school hiervan hinder kan ondervinden en dat er misschien maatregelen moeten worden getroffen. Maar het is niet aan de school om daar een student voor te schorsen! Studenten betalen al genoeg om aanwezig te mogen zijn, dus indien er geen (criminele) misdaden gebeuren op schoolniveau, vind ik dit echt niet kunnen. De school heeft daar eigenlijk geen gezag in, vind ik persoonlijk. Het is eerder de buurt, de huis- of kotbaas en de politie die zich moeten mengen in deze situatie. Bovendien mag niet één student daarvoor verantwoordelijk gehouden worden, want lawaaihinder maak je (meestal) niet in je eentje! En wie bepaalt de criteria om iemand persoonlijk verantwoordelijk te stellen voor het probleem? Wie gaat getuigen of met bewijzen afkomen? Ik vind de maatregel ongepast en ik zou ook voorstander zijn om deze te veranderen. Daarom wil ik hem niet meteen afschaffen of afschrijven, maar toch aanpassen in een context waar iedereen mee kan leven. Ik spreek natuurlijk wel in standpunt van studenten, want nogal duidelijk is, veronderstel ik.
Met citaat antwoorden