Enkele post bekijken
Oud 27th September 2011, 12:09
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Steeds meer klachten bij privacycommissie

Eerlijk gezegd verschiet ik absoluut niet van deze cijfers. Tegenwoordig bestaat het woord 'privacy' enkel nog in een woordenboek. Overal wordt onze privacy aan banden gelegd. Ergens is dit wel nodig voor veiligheid te verkrijgen en misdaad te verminderen, maar er zijn natuurlijk wel grenzen. Zo waren er bijvoorbeeld in mijn middelbare school camera's in de toiletten. Op zich geen probleem? Toch wel! Als die camera's op het algemene lokaal staan afgericht dan heb ik daar geen problemen mee, maar niet als het secretariaat heel het 'plasgebeuren' kan opvolgen! Dit maar een enkel voorbeeld, in dit artikel gaat het natuurlijk wel om veel extremere gevallen. Dus het komt erop neer dat we ergens wel moeten geven en nemen ... Onze privacy wordt deels afgenomen in functie van algemene veiligheid. Kritiek is dan wel of het uiteindelijk effectief en probleemoplossend is, want daar stel ik mij toch ook heel wat vragen bij! Maar er zijn altijd manieren om privacy te verkrijgen, in bijvoorbeeld huiselijke sferen en kringen ...
Met citaat antwoorden