Enkele post bekijken
Oud 27th September 2011, 03:08
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Michael Van Deun
Ik vind de uitspraak van de Raad van State meer dan terecht. (...)De man zelf kan hier niets aan doen! (...) ...want wie is er nu niet blij met jaren loon te ontvangen zonder ervoor te hoeven werken?
Terecht?? Het is onder meer 'dankzij' deze categorie van potverteerders en profiteurs dat jij gisteren in een lokaal bent gepropt dat eigenlijk maar geschikt is voor dertig studenten, maar waar desondanks een kleine vijftig studenten de les 'mochten' bijwonen (beamer kunnen lezen overigens?).
Tegelijk vind ik het zeer zeker een uitgelezen voorbeeld van wat Nietzsche 100 jaar geleden al heeft benoemd als 'laatste mens', of wat Peter Sloterdijk omschrijft als schrijnend gebrek aan 'thumos' (eergevoel) op sociaal vlak! Als dergelijke feiten de hoogmis moeten gaan uitmaken van het 'win-for-life-individu-dat-zijn-rechten-laat-gelden', dan bedank ik er feestelijk voor, ook en vooral in naam van de komende generaties (jullie dus!) die in de eerste plaats slachtoffer zullen zijn van dergelijke 'dikke-ikaberraties'!