Enkele post bekijken
  #4  
Oud 26th September 2011, 22:09
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Bochtige afritten moeten veel veiliger

Ik ben het volledig eens met wat wordt aangehaald in het artikel. Sommige afritten in ons land zijn inderdaad levensgevaarlijk. Eerst en vooral is de weg op sommige plekken is zeer slechte staat, net zoals de afscheidingen (vangrails) die ook dringend aan vernieuwing toe zijn. Wegmarkeringen zijn door het vele verkeer en de slijtage van de weg ook nog nauwelijks zichtbaar, om nog maar te zwijgen over het besparen op licht tijdens de avonden/nacht. Mensen rijden nu eenmaal veel sneller dan toegelaten op een autosnelweg, zonder besef dat ze andere mensen in gevaar brengen daardoor. In plaats van vroeger te vertrekken zodat je wat meer tijd hebt om je bestemming te bereiken, gaan ze veel later vertrekken en veel sneller rijden. Vooral afritten vormen daar een groot gevaar. Sommige chauffeurs schatten hun bocht verkeerd in of hebben door de snelheid hun auto niet onder controle waardoor ongelukken gebeuren. Of, wat ook vaak voorkomt, aan het einde van de afrit staan een aantal auto's stil maar deze zijn niet gezien door te hoge snelheid. Dit laatste zorgt ervoor dat de chauffeur niet tijdig kan ingrijpen, waardoor opnieuw ongevallen gebeuren. Het zijn dus niet enkel autosnelwegen en afritten die ze moeten beveiligen (of herstellen), maar het zijn ook de chauffeurs die hun rijgedrag een beetje moeten aanpassen en afstemmen op het verkeer!
Met citaat antwoorden