Enkele post bekijken
Oud 25th September 2011, 13:08
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User

Thumbs up Vlamingen zijn voorbeeldige huisvuilsorteerders

De totale afvalberg in Vlaanderen neemt af, en dat ondanks een groeiende bevolking en een economische groei.

Uit cijfers huishoudelijk afval van OVAM voor het jaar 2010 die de krant De Zondag kon inkijken, blijkt dat vorig jaar per gemiddelde Vlaming 525 kilo afval werd ingezameld, zeven kilo minder dan in 2009. Ter vergelijking: in 2001 was elke inwoner van Vlaanderen nog goed voor 558 kilo afval. Minister van Leefmilieu Joke Schauvlieghe heeft het over een 'zeer positieve evolutie'.

De daling toont regionale verschillen: winnaars met dienst zijn de provincie Limburg (min 14 kilo tegenover 2009) en, net als in 2009, Rijkevorsel. De Noord-Kempische gemeente heeft, met 69,76 kilo per inwoner, het laagste restafvalcijfer van heel Vlaanderen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110925_006

Verantwoording: Dit artikel vind ik zeer positief. Ons milieu gaat er sterk op achteruit en het is aan ons om er iets aan te doen. Aan IEDER van ons. Vele mensen denken vaak nog "Die ene persoon zal het niet maken". Wanneer iedereen deze ingesteldheid heeft worden het meerdere personen die het wel maken. Wanneer we allemaal positief ingesteld zouden zijn en iedereen zijn steentje bij draagt, dan pas kunnen we voor verandering zorgen. Dit artikel wijst er op dat er al heel wat mensen zijn die de goede richting op gaan. Begrijp me wel niet verkeerd. Huisvuil sorteren is 1 zaak. Dit is niet als enige de oorzaak van het probleem maar wel 1 van de.. Als we hier al op verbeteren dan vind ik dit al een stap in de goede richting.. Nu maar hopen dat deze positieve ingesteldheid zich uitbreidt..
Met citaat antwoorden