22nd September 2011, 20:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met wat Lieselotte zegt. Mensen verwachten dat de Facebook-profielen, die worden aangemaakt, echt zijn. Er worden niet alleen op de sociale netwerksites valse profielen aangemaakt, maar ook op dadingsites worden profielen geplaatst of wordt er gebruik gemaakt van een foto van iemand anders. De redenen waarom ze dit doen, zijn volgens mij uiteenlopend. Wanneer je van jezelf vindt dat je er niet zo knap uitziet en toch graag met mensen in contact wil komen, dan is het heel verleidelijk om een andere foto te gebruiken. Haatberichten, racistische uitlatingen, pesterijen e.d. gaan de meesten natuurlijk ook niet onder hun eigen naam op het internet plaatsen. Dit zou hen alleen maar narigheid kunnen bezorgen. Ik vind dat echt niet kunnen! Als je iemand zoekt die je kan vertrouwen en waar je misschien je hele leven samen mee wil delen, durf dan van in het begin eerlijk te zijn. Relaties gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen duren het langst. Met een valse identiteit val je vroeg of laat toch door de mand. Dit is nu ook te zien bij de valse Facebook-profielen. Het is best mogelijk dat je iemand niet kan uitstaan, maar laat die persoon dan met rust en leef je eigen leven.
Ik hoop dat deze vrouw haar les heeft geleerd en dat andere mensen die momenteel bezig zijn met dergelijke praktijken er onmiddellijk mee stoppen.
|