22nd September 2011, 15:41
|
Registered User
|
|
|
|
Seksualisering van de kinderkleding in opmars
Persoonlijk vind ik het wel een goed idee om aandacht te besteden aan kinderkleding, maar niet op deze manier! Eerst en vooral probeert de modewereld deze kinderen veel te snel volwassen laten worden. Langs de ene kant is daar niets mis mee, maar langs de andere kant zijn veel kinderen of tieners zich op de duur enkel nog maar bewust op kleding en mode. Voor ze het weten is hun 'kindertijd' voorbij en hebben ze er eigenlijk totaal niets aan gehad! Ik weet nog dat ik in mijn jongere jaren gewoon 'kind' wou zijn en de kleding die ik droeg, kon mij eigenlijk gestolen worden. Maar anderzijds gaan ze ook nog een stapje verder door die mode te seksualiseren, en dat kan volgens mij ook niet! Aanranding, verkrachting, pedofilie, ... Allemaal woorden die eigenlijk niemand zou mogen kennen, toch kan niemand ontkennen ze al meerdere malen in de media te hebben gehoord de laatste jaren (tot zelfs dagen!). Door deze mode te seksualiseren wordt dit volgens mij ook deels in de hand gewerkt, wat natuurlijk wel extreem gezegd is! Denk maar aan de tienermeisjes van 15 jaar die gekleed zijn als 'een meisje van plezier' die 21 jaar lijkt, jongens of (oudere) mannen zijn daar niet altijd immuun voor. Ik wil dit natuurlijk niet veralgemenen, maar door het cliché kan ik mijn punt beter duidelijk maken! Het is de taak van de ouders om deze zaken tegen te gaan, want alles begint bij hen. Jongeren vinden dit een goed initiatief, dus modezaken produceren! Maar niemand denkt er precies verder bij na welke gevolgen dit met zich kan meebrengen?
|