10th September 2011, 01:06
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Fijn!
Dat ze beter een andere marketeer loslaten op dit project mag wel duidelijk zijn. Het woordje 'burgerdienst' klinkt alsof we terug het leger in moeten! Maar goed, dat neemt niet weg dat ik dit een erg goed initiatief vind.
Het sluit eigenlijk goed aan bij een onderdeel van hoe ik het onderwijssysteem zou aanpassen. Eén van mijn aanpassingen is een verplichte maatschappelijke stage in de 3de graad van het secundair onderwijs. Liefst nog voor de aso-richtingen. (Vermits er in het bso sowieso al stages zijn in de praktijk. Maar ook voor hen zou iets compleet anders wel interessant kunnen zijn.) Specifiek in het aso denk ik dat het voor velen een eye-opener zou kunnen zijn. Vaak zijn deze leerlingen toch echt heel gericht op studeren, schoolwerk en enkele hobby's, maar weten ze weinig van de 'echte wereld'. Leerlingen die al geengageerd zijn als bv. chiroleiders of animatoren op een speelplein... zouden op deze manier ook die kwaliteiten eens kunnen uiten in het onderwijs, want daar is op aso-niveau toch vaak te weinig oog voor.