Enkele post bekijken
Oud 4th June 2011, 22:11
AVO AVO is offline
Registered User

Een verbod op synthetische drugs in enorm omslachtig en volgens mij ook niet efficiënt. Gaan ze telkens een koninklijk besluit opstellen wanneer men een nieuwe variant ontdekt die nog niet als illegaal opgenomen is in de wet?

Wanneer gaat men in België eindelijk eens inzien dat het legaliseren van cannabis best wel verantwoord is? Er zou o.a. geen markt voor synthetische ( en al dan niet gevaarlijkere) cannabis zijn moesten de mensen bij wijze van spreken gerust naar het buurtwinkeltje in de straat ( of liefst een apotheker!) kunnen gaan om een joint van "goede kwaliteit" op te steken. Die 'goede kwaliteit' slaat overigens op de controle die de staat voert over de drugs die verhandeld word.

Ik zou hier een pleidooi kunnen neertypen voor het legaliseren van drugs maar het Paul De Grauwe was me voor in een opiniestuk( die dat trouwens beter kan dan ik!) op de website van De Morgen.

Zelf doe ik niet aan drugs, omdat het mij simpelweg niet interesseert. Maar persoonlijk vind ik dat dat hele cannabis- taboe eens een keer doorbroken mag worden, er zijn genoeg rationele argumenten te vinden om pro te zijn.

Website opiniestuk PDG:

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/D...gs-legaal.dhtml
A. Einstein
Met citaat antwoorden