Enkele post bekijken
Oud 31st May 2011, 09:45
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Schooldirecteurs hebben niet genoeg tijd voor leerlingen

Schooldirecteurs hebben niet genoeg tijd voor leerlingen

Zeven op de tien leerlingen hebben geen goed contact met het schoolhoofd, zo blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK). Dat meldt De Morgen dinsdag.

Vlaamse jongeren kennen hun directeur nog amper. De directeur lijkt overal te moeten zijn, behalve bij zijn leerlingen. De directeurs beseffen dat ze niet populair zijn en slaan mea culpa. 'We hebben amper tijd voor hen', klinkt het.

'De papierberg is zodanig groot dat ik echt tijd moet vrijmaken als ik de leerlingen wil zien. Wat ik wel af en toe doe is op de speelplaats wandelen tijdens de pauze', getuigt Wim Becue, directeur van het Ensorinstituut in Oostende.

De directeurs scoren erg slecht, maar de band tussen leerlingen en leerkrachten is best in orde. Drie op de vier heeft vertrouwen in de man of vrouw voor de klas.

De VSK legde 4.200 jongeren een vragenlijst voor over de band met elkaar, met hun leerkrachten en met de directie. 'Het zijn de mensen die ze het meest zien. Logisch dat ze er het dichtst bij staan', aldus VSK-voorzitter Timur Michelashvili. Vrouwelijke leerkrachten en ook jongere docenten scoren opvallend beter.

Blog DS, 31-05-2011