27th May 2011, 00:51
|
|
Jynthe.Stabel
|
|
|
|
Het is volgens mij onnodig om je zorgen te maken over het schrappen van de 'K' en het veranderen van de naam van onze school. Ik geloof dat dit weinig ten gevolge zal hebben voor de inhoud van de opleiding op zich. Persoonlijk ben ik absoluut niet naar deze school gekomen om het feit dat ze katholiek is. Nee, integendeel, ik ben naar deze school gekomen omdat men mij, toen ik een studiekeuze moest maken, meermaals had verteld over de waardevolle lerarenopleiding die deze school aan aspirant-leerkrachten te bieden heeft.
We zijn toch allemaal de leerkrachten van de toekomst, dus is het dan niet belangrijk dat we allemaal openstaan voor veranderingen en hiermee om leren gaan. Als toekomstig leerkracht, zal ik zoveel mogelijk een progressieve houding aannemen in mijn verdere loopbaan, want ik geloof dat dit een erg belangrijk aspect is in het succesvol samenwerken met een schoolgebeuren en in andere situaties.
Ieder is uiteraard vrij om een eigen mening te hebben over het al dan niet positieve (of negatieve?) effect van deze naamsverandering, maar dit was nu eenmaal mijn standpunt over deze zaak.
|