26th May 2011, 16:58
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het een goede zaak dat er nu zo veel mensen zijn die hulp zoeken om te stoppen met roken. Vaak hoor je rokers verschillende malen zeggen dat ze een poging doen om ermee te stoppen. Velen houden het jammer genoeg niet zo lang vol omdat ze niet de juiste of helemaal geen begeleiding hebben. Daarom denk ik dat het wel een goed idee is dat deze sessies gedeeltelijk worden terugbetaald.
Ik zie deze terugbetaling niet als een ‘beloning’ voor de rokers. De mensen die willen stoppen met roken, zullen nog altijd een deel van de sessies bij een tabakoloog zelf moeten betalen.
Deze maatregel om de sessies gedeeltelijk terug te betalen, maakt het ook voor de rokers die het niet zo breed hebben mogelijk om professionele hulp te zoeken bij het stoppen met roken. Vaak zie je mensen met een erg laag of zelfs zonder inkomen die al het beetje geld dat ze hebben, uitgeven aan sigaretten. Hopelijk zetten deze mensen door de maatregel nu ook de stap naar een tabakoloog zodat ze een gezondere levensstijl kunnen bekomen.
|