24th May 2011, 20:44
|
Lotte
|
|
|
|
Trend gespot
Een huis kopen is de laatste tijd niet meer zo evident, de kosten voor een huis kunnen immers hoog oplopen. Het verbaast me niets dat de formule van een huis delen 17 procent van de bevolking aanspreekt, en dat bij jongeren van 18 tot 29 jaar nog oploopt tot 58 procent. Jongeren staan doorgaans erg open voor sociale contacten.
Het is leuk om ’s avonds met veel mensen samen te zitten. Voorts is er ook de mogelijkheid om de nodige privacy te verkrijgen, dus eigenlijk de ideale formule.
Het is inderdaad tijd dat de overheid ook zich beter gaat informeren in het fenomeen en actief stappen onderneemt om deze trend ook daadwerkelijk te promoten. Ik denk dat veel jongeren die jaren op kot gezeten hebben, nu ook op eigen benen willen staan en niet terug willen intrekken bij de ouders. Dan is deze ‘tussenstop’ de ideale manier om ook al administratief op eigen benen te leren staan. De administratieve rompslomp maakt de regeling misschien moeilijk bij een huis delen, maar is volgens mij geen afschrikmiddel om samen wonen niet te doen. Het is een nieuwe positieve trend die in opmars komt, en die de nodige aandacht verdient.
|