Enkele post bekijken
Oud 24th May 2011, 20:42
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User

Ik ben die uitspraken van het 'Vlaams Belang' meer dan beu, waarom moeten ze altijd van een mug een olifant maken. In plaats van zich bezig te houden met serieuze politieke zaken, gaan ze mensen van vreemde origine in de gaten houden tot ze een misstap begaan. Al kunnen we dit niet eens een misstap noemen, want hij had vervanging gevonden en de school ging akkoord. Wat is dan het probleem? Moest dit nu zijn voorgevallen bij een autochtone leerkracht, dan had het Vlaams Belang niets gezegd. Maar omdat het gaat over een leerkracht islam, staan ze als eerste klaar om die mensen een slag in het gezicht te geven. Een ander voorbeeld zijn de diefstallen die werden gepleegd door enkele inbrekers van vreemde origine. De mensen van het Vlaams Belang hadden hier camerabeelden van, en dat werd meteen op hun website geplaatst. Je kreeg meteen de indruk dat ze racisme wilden opwekken bij de bevolking, je krijgt meteen het idee van "alle allochtonen zijn slecht en criminelen" aangereikt. Precies of er geen autochtone criminelen zijn.

Ik begrijp niet waarom ze mensen van vreemde origine altijd moeten discrimineren. Het Vlaams Belang wil ons land mee richting geven, dan vind ik dat ze een voorbeeld moeten zijn naar de bevolking toe. En dan wel op vlakken: verdraagzaamheid, respect,... en vooral geen racistische uitspattingen. Dat je een racistische gedachtegang hebt is voor mij nog toelaatbaar, dat is je eigen mening. Maar je gaat niet zomaar op straat of elders mensen met daden discrimineren omdat ze niet van hier zijn, dat is totaal ongepast. Als we andere mensen niet kunnen respecteren, gaan we geen stap verder geraken in een verdraagzame wereld. Ik weet dat we nooit zo'n wereld zullen bereiken, maar we kunnen toch op z'n minst de moeite doen om elkaar te verdragen.
Met citaat antwoorden