24th May 2011, 14:57
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 71
|
|
Zulke akkoorden kunnen alleen maar aangemoedigd worden. Ik denk zelfs dat dit soort akkoorden al veel langer uitgewerkt konden worden gezien de studies die over dit onderwerp al gedaan zijn. België heeft vorig jaar samen met Nederland een systeem proberen te onderzoeken en uitwerken maar deze onderhandelingen vielen in het slop. Nu Europa zich moeit is dit een goed signaal. Er moet en kan iets veranderd worden aan het systeem van transport de dag van vandaag. Dat de gewone belastingsbetaler veel meer moet betalen voor het onderhoud van de wegen omdat er enkele transportfirma's het nodig vinden hun vrachtwagens extra zwaar te laden en dan zorgen voor zware beschadigingen aan de wegen is bij deze dus min of meer opgelost.
Dat het rijden buiten de piekuren extra zal worden aangemoedigd is een verstandig plan. Dit is zowel voor de luchtvervuiling als het file probleem een degelijke oplossing. Daarnaast is deze zeer makkelijk uit te voeren voor de transport firma's. Ook de vernieuwing van het materiaal, de vrachtwagens dus, is een goed plan en zeker de premies die hier aan vast hangen voor de firma's die wel degelijk vernieuwen. Over het algemeen kan ik zeggen dat er enkele voordelen zijn aan zulke maatregelen.
|