23rd May 2011, 20:57
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat mevrouw Merkel gewoon beseft wat reeds aangehaald werd door Jurgen. De Duitser voelen het in hun zakken dat ze de anderen helpen en zoeken misschien gewoon een manier om hun kritiek voor een deel te uiten op de recente gebeurtenissen en uitspraken (bv. Griekenland dat overwoog om terug over te stappen naar de drachme, onvoldoende steun vanuit andere Europese landen).
Het is belangrijk dat je als Europese Unie samen sterk staat en daarom elkaar ook motiveert en elkaar aanspreekt over dit soort dingen. Communicatie is altijd van groot belang en daarom zeg ik “dank u mevrouw Merkel om duidelijk te zeggen wat er op uw lever ligt!”. De manier waarop ze uithaalt kan wat grof overkomen maar ze wil gewoon zorgen voor enkele uniforme regels op Europees vlak, dit wil niet zeggen dat ze zich moeit met de cultuur maar met kleine dingen die ervoor zorgen dat de Europese Unie gelijkwaardig blijft, evenveel bijdraagt en kan blijven bestaan. Want kleine dingen blijven zich opstapelen tot de emmer overloopt en dan barst de bom en dan denk ik dat we verder van huis zijn.
Deze boodschap is volgens mij duidelijk en rechtvaardig.
|