Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2011, 19:50
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User

Mijn mening hierover is simpel. Hoe kan een mens terug integreren in de maatschappij als je hem zijn rechten ontneemt? Je hebt niets om naar uit te kijken, je krijgt geen kans om je mening op politiek vlak mee te laten tellen. Ik geef toe dat sommige misdrijven alles behalve kleine misstappen zijn. Maar is dit een reden om mensen rechten te ontnemen? Zoals Hannes zegt zijn er mensen die in een vlaag van woede controle verliezen en dingen doen waar ze spijt van hebben. Het zijn ook maar mensen, die fouten maken. In dit geval zware fouten maar verdient niet iedereen een tweede kans als ze echt willen veranderen?

Ik denk dat het hier vooral belangrijk is om te kijken naar welke misdaad er begaan is want er kwam ook naar voren dat zelfs de kleinste misdrijven zoals het stelen van een prul leidt tot verlies van je stemrecht. Volgens mij is dit een beter systeem om toe te passen op zware criminelen die het vertrouwen nogmaals schaden door nogmaals een misdrijf te plegen. Maar ja, langs de andere kant is dit systeem ingeburgerd in Groot-Brittannië en sommige dingen zijn nu eenmaal moeilijk om te veranderen. Ik denk dat Groot-Brittannië een soort van externe steun moet krijgen bij het aanpakken van dit probleem want anders zie ik weinig verandering in de toekomst.
Met citaat antwoorden