23rd May 2011, 13:40
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik vind dit een super goed idee. Het is jammer dat we hier nog steeds niet aan toe zijn. Zaken zullen op deze manier veel sneller opgelost kunnen worden. Verdachten bij zaken zoals moorden, inbraak, verkrachtingen, ed. zullen direct kunnen getest worden via deze DNA-databanken. Toch moeten we niet té voorbarig zijn denk ik. We moeten natuurlijk eerst verdachten hebben alvorens we deze DNA-onderzoeken kunnen uitvoeren. En dat blijft vaak ook heel moeilijk...
Daarnaast zit ik ook nog met andere vragen. Hoe zit het eigenlijk met dat DNA-onderzoek? Mag dat zomaar direct uitgevoerd worden? Of moet hier ook weer eerst een procedure voor in gang gezet worden via rechtbank ed.? Dit weet ik eigenlijk zelf niet. Persoonlijk vind ik dat dit direct kan/mag/moet gebeuren om zo snel mogelijk verdachten uit te sluiten die er niets mee te maken hebben. Recht op privacy bij DNA-onderzoek vind ik zeer belachelijk. Enkel de daders zullen hier moeilijk over doen denk ik, want als we niets gedaan hebben, zal men geen DNA-sporen terug vinden!
|