Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2011, 09:57
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User

Ik sluit volledig aan bij de reactie van Julie. Dat waren ook de 3 dingen die mij verbaasde. Er gebeuren elke dag zulke gruwelijke dingen op deze aarde. Niet enkel in Iran maar overal. Maar een emmer zuur over een vrouw gooien die niet met je wil trouwen, hoe is het toch gesteld met de mensheid. Zoals ik eerder al in een reactie vermeld heb (-> bepalen van het geslacht?), kennen mensen gewoon geen liefde meer. Een man die een vrouw ten huwelijk vraagt, zou van haar moeten houden. Als hij echt van haar had gehouden, had hij haar keuze geaccepteerd. En je kan zeggen "hij hield zoveel van haar dat hij het niet kon accepteren" maar dan is het geen liefde denk ik. Dat is gewoon bitterheid.

Ten tweede de straf. Ik wist wel dat deze straf nog bestond maar wist niet dat ze in Iran toepast wordt. Het wordt toch echt wel tijd dat deze straf de wereld uit geholpen wordt. De straf is inderdaad niet meer van deze tijd. Ik hoop dat landen die de straf nog toepassen,dit ooit ook inzien. Ik vind natuurlijk ook dat de man gestraft moet worden. Wat hij gedaan heeft is gruwelijk en kan niet ongestraft blijven. Langs de andere kant, gebeuren er gruwelijkere dingen (denk aan serie-moordenaars en serieverkrachters) die in andere landen 'gewoon' een gevangenisstraf krijgen. Gevangenis lijkt me hier ook de logische straf.

Mijn laatse "wow"-moment kwam ook toen ik las dat de vrouw de straf zelf wou uitvoeren. Ik begrijp dat je woedend bent op een man die je dit heeft aangedaan. De straf zelf uitvoeren vind ik toch wel een beetje barbaars.

Goed dat Amnesty tegen deze actie ingaat. Hopelijk krijgen ze Iran zo ver dat ze de straf helemaal niet meer uitvoeren en de man een menswaardige straf geven.
Met citaat antwoorden