Enkele post bekijken
  #3  
Oud 23rd May 2011, 09:21
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Ik ga akkoord met de mening van Laetitia. Het probleem ligt helemaal niet bij de moeder dus waarom zouden ze Thomas dan weghalen bij zijn moeder? Dat zou niets oplossen, in tegendeel, het zou de situatie waarschijnlijk nog erger maken. Uit de brief blijkt dat Thomas helemaal niet gelukkig is (o.w.v. de situatie). Als je hem dan weghaalt bij zijn moeder, schiet er voor hem helemaal niets meer over.

Op zich vind ik het best een goed idee om een eigen school te beginnen. Ik veronderstel dat er ook niet zoveel leerlingen zullen zijn die zo'n zware vorm hebben, dat ze echt niet aarden in het gewoon onderwijs. Het zou dus maar om 1 of 2 klasjes moeten gaan. Als je de locatie strategisch bepaalt, kunnen er kernautisten van alle richtingen komen (bijvoorbeeld uit het grootste deel van de provincie Antwerpen). Voor een 12-jarige jongen met kernautisme, begrijpt hij heel goed hoe het er allemaal aan toe gaat, vind ik.

Ik hoop dat de minister het voorstel serieus neemt, ook al komt het van een 12-jarige. In een maatschappij zoals de onze, zou het echt niet mogen dat een jongen simpelweg niet naar school kan. Desnoods moet de staat hem maar een privé-leraar aanwijzen maar ik begrijp wel waarom hij liever naar school gaat. Sociaal contact is immers belangrijk.
Met citaat antwoorden