Enkele post bekijken
Oud 22nd May 2011, 22:27
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User

Blijkbaar zit het helemaal in onze natuur geworsteld om alles te kunnen controleren. Tegenwoordig is controle een vorm van veiligheid (om even terug te koppelen naar EMCV). Als we geen controle hebben over de natuur, waar zijn we dan mee bezig? Dat is de werkelijkheid van vandaag.

Ik vind het in ieder geval totaal absurd. Mensen kunnen alleen maar houden van iets dat ze zelf bepaald hebben. Dan is het geen liefde meer. In de liefde accepteer je de andere persoon volledig, de goede EN de minder goede punten (ook weer EMCV, hehe). Door deze techniek te gebruiken, leer je mensen lief te hebben wat ze zelf perfect vinden. Dat is toch helemaal niet de bedoeling van het ouderschap. Dan kan je even goed tegen je kind later zeggen "wij houden enkel van jou omdat je een jongen bent maar daar hebben wij dan ook voor gezorgd". Nu is het het geslacht bepalen, later bepaal je de kleur van de ogen, of je kind homo zal zijn, ... Gaan we dan terug naar een Hitler-tijd? Laat mensen zijn zoals ze zijn. In plaats van perfecte kinderen te maken, zouden we beter leren elkaar te accepteren want dat blijft toch moeilijk in onze maatschappij.

Langs de andere kant begrijp ik wel dat als je bijvoorbeeld al 2 jongens hebt en je graag een meisje wil (of hoe dan ook), dat je het zou gebruiken. Ik kan me wel inbeelden dat het dan wel leuk is het geslacht te kunnen bepalen. Dan vind ik echter dat het maar zou kunnen na min. 1 kind.

Ikzelf zou het niet gebruiken. Als ik zwanger ben, wil ik het geslacht niet weten. Ik hou van mijn toekomstig kind, wat het geslacht ook is. Ikzelf wil graag een meisje, mijn vriend een jongen. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet evenveel van een zoontje zou houden of hij van een dochter. Het is JOUW kind, daar hou je normaal zowiezo van!

Ik heb enorm veel respect voor het gebruik van deze techniek om bepaalde erfelijke ziektes te voorkomen. Als we ziekte in de wereld op die manier kunnen reduceren, vind ik dat alleen maar een geweldig idee.
Met citaat antwoorden