Enkele post bekijken
  #3  
Oud 22nd May 2011, 21:23
lobke.vervoort lobke.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 68
Ik denk niet dat het probleem ligt bij onze "regering". Ik heb zelf een adoptiezus en weet dus wel een beetje hoe de procedure in zijn werk gaat. Mijn ouders wilden tot voor kort zelf nog een kind adopteren, maar door de lange wachttijden hebben ze dat plan van de baan geschoven. Mijn ouders hebben ook geďnformeerd naar de oorzaken van die lange wachttijden en eentje daarvan is: het beleid in de landen vanwaar de adoptiekinderen komen. Wij wilden bijvoorbeeld nog een kind uit Ethiopië, maar daar heeft men nu bepaald dat er nog maar een maximaal aantal kinderen geadopteerd mag worden per land. Dit is dus een van de redenen waarom de wachttijden zo lang zijn, al snap ik niet waarom die landen zulke regels invoeren. Ik dacht dat er genoeg kindjes waren zonder ouders?

Nog iets wat Marijke zei waarop ik wil reageren: "mensen willen de wereld beter maken". Ik denk niet dat je als adoptieouder deze ingesteldheid mag hebben. Toen mijn ouders de procedure om te adopteren doorliepen, vroegen ze hen waarom ze wilden adopteren. Als je dan als antwoord zou geven: "om die kindjes te helpen", dan zal je niet in aanmerking komen om een kind te adopteren. Een kind adopteren doe je, omdat je zelf een kind wild. Als dat niet de reden is, dan help je die kinderen er niet mee, want opgroeien in de eigen omgeving is nog steeds beter.
Met citaat antwoorden