22nd May 2011, 21:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ga wel akkoord met de mening van de vrouwen. Als ouder is het jouw job je kind niet steeds op de computer te laten. Ikzelf heb een neefje dat in November 5 jaar wordt en hij heeft nu bijna een jaar een Ninento DS. Hij mag er wel niet zo vaak op spelen maar ik vind dat een nog geen 5-jarige in de eerste plaats geen DS moet hebben. Op die leeftijd (en ook op de leeftijd van 10) moet je buiten spelen, met andere ECHTE kinderen. Dan moet je niet in een virtuele wereld zitten!
Als de ouders de kinderen een maximum opleggen (dus bv. max 2 uur per dag), gaan de kinderen automatisch wel andere dingen doen. Dan worden ze verplicht om andere activiteiten te zoeken. Dan zullen ze wel terug gaan naar het old-fashioned in de tuin spelen enzovoort. Dan komen ze misschien in contact met een sport die ze later zullen beoefenen. Ik vind ook niet dat je je kind moet verplichten te sporten. Toch denk ik dat vele ouders hun kind zelfs niet in contact laten komen met een sport. Dan kan een kind toch helemaal niet weten of hij/zij wil sporten? Ik wou op mijn 5 jaar al dansen. Waarom weet ik niet meer maar waarschijnlijk omdat ik in contact kwam met dansen. Ik kan op 5-jarige leeftijd niet beslissen dat ik wil dansen als ik daar niet mee in contact kwam. Als je iets niet kent, kan je er niet aan beginnen eh. Volgens mij ligt het probleem daar een beetje. Ouders laten hun kind te veel passieve dingen doen. Verplicht hen niet te sporten maar geef hen de kans in contact te komen met verschillende sporten, misschien willen ze dan wel zelf een bepaalde sport doen!
We moeten er wel rekening mee houden dat het onderzoek in 'the UK' verricht is. Ik denk dat het daar nog wel net iets anders aan toegaat dan hier in België. Resultaten uit GB lijken vaak nogal dramatisch tgo de werkelijkheid in België (natuurlijk niet altijd).
Dus volgens mij ligt het ook niet aan de computer. Toegegeven dat we in een computertijdperk leven, kunnen ouders kiezen hoe ze hun kind opvoeden: met de computer of met sport en spel.
|