22nd May 2011, 18:23
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het volledig eens met Jana. Het heeft met de mentaliteit van de ouders te maken, daarom zijn de gewichtstoename en verminderde spierkracht eerder indirecte gevolgen van het computergebruik. Als de ouders hen zouden verbieden om meer als een x aantal uren achter een pc te spenderen, zouden de kinderen automatisch een andere en hopelijk actievere bezigheid zoeken.
Ook denk ik dat hobby's veel kunnen helpen om dit probleem aan te pakken. Zelf heb ik als kind meerdere hobby's gehad en sommige ook competitief. Ik was ook totaal niet zo geïnteresseerd in tv daardoor. Ik was veel liever buiten met de kinderen uit de buurt of bezig met onze dieren. En mijn ouders zetten ons daar ook toe aan. Ik zat pas meer voor een computerscherm toen dit voor schooltaken vereist was.
En ik vind het ook geen slecht idee om meer LO lessen in te lassen. Maar misschien dan niet ten koste van andere belangrijke vakken, eerder een les PO of MO minder. In mijn laatste jaar had ik 2 uur PO. Dan had ik veel liever één uur afgegeven om een uur extra LO te krijgen.
|