1st October 2004, 14:18
|
Oud-student
|
|
|
|
Die revolutie zal nog lang op zich laten wachten denk ik. En zolang de politieke situatie niet minder-bedreigend voor hen overkomt zal het nog veel langer duren. Ik denk dat veel islamieten hun geloof bedreigd zien door de Westerse wereld. Ze hebben al veel van hun kinderen zien "te prooi" vallen aan de westerse manier van leven.
Nu schakelen ze over tot een haatbewind tegen het westen. Het is een bedreiging voor hun geloof. Ze gaan hun eigen geloof versterken. Terug naar de tijden van vroeger toen iedereen minstens 5 maal per dag zijn gebed deed (nu veel jongeren niet meer).
Andere islamieten die hun voorbeeld niet volgen worden dan ook als een bedreiging beschouwd. En op één op andere manier verplicht om de fanatieke islam te volgen (Taliban, ...).
Dit met geweld oplossen door het westen met het oog op de 'bevrijding van de Taliban' heeft juist dat omgekeerde effect dat de Islamitische wereld nog sterker naar die fanatieke kant trekt denk ik. En ze verzamelen zich nog harder...
Islam is nu geen godsdienst die samen wil leven met de 'andere' wereld. Dat is tenminste mijn mening...
Greetz
Davy
|