Enkele post bekijken
  #1  
Oud 6th September 2005, 20:09
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
"De paus is een wijze leraar met een open geest"

"De paus is een wijze leraar met een open geest"

di 06/09/05 - Kardinaal Godfried Danneels noemt de nieuwe paus "een wijze leraar met een open geest". Danneels betreurt zijn omstreden persconferentie in Rome onmiddellijk na de verkiezing van Benedictus XVI.

Benedictus XVI is nu ruim vier maanden aan de slag. Kardinaal Danneels ziet vooral een stijlverschil met zijn voorganger, Johannes Paulus II.
"Johannes Paulus II was een atleet van God, met een groot charisma", zegt Danneels. "De huidige paus gedraagt zich als een wijze leraar met een open geest. Hij is iemand die meer didactisch wil werken, die wil leren en onderwijzen." Hij hecht ook veel belang aan de inhoud van zijn toespraken.

Danneels heeft spijt van zijn perconferentie onmiddellijk na de verkiezing van de Duitse kardinaal Joseph Ratzinger tot paus. Daarin liet hij uitschijnen niet tevreden te zijn met die keuze.

"Ik was toen vermoeid", verklaart Danneels nu. "Daardoor leek het ten onrechte alsof ik me niet kon terugvinden in de keuze van de kardinalen. Ik heb dat intussen allemaal uitgepraat met Benedictus XVI."



http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_...ex.html?video_1

Bron: vrtnieuws.net
__________________
Met citaat antwoorden