Enkele post bekijken
Oud 20th May 2011, 18:41
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User

Thumbs down

Toen ik dit artikel gelezen had viel ik bijna letterlijk van mijn stoel! Tijdens de les EMCV (zoals Anneleen al aanhaalde) waren er enkele uitspraken in de tekst die zeker in de realiteit kloppen en waardoor er steeds meer mensen uit elkaar gaan. Wij waren met ons groepje over sommige zaken aan het lachen en wij konden moeilijk geloven dat er omwille van die redenen vele koppels uit elkaar zouden gaan, maar blijkbaar is het cijfer echt fors gestegen en kunnen we het niet lang uit houden bij één en dezelfde man of vrouw. Zoals de tekst in de les vermelde 'we hoppen van de ene naar de andere partner', dit blijkt vandaag nog echt zo te zijn ook! In 1960 was scheiden van de partner taboe! Nu zijn we 50 jaar verder en verschijnt er in de krant dat 64,5% van de huwelijken in 2009 zal uitdraaien op een echtscheiding binnen de 49 jaar! Ik ga met deze ingesteldheid niet akkoord en zal hier dan ook niet aan meedoen! Ik vind als je met iemand trouwt dan kies je er voor om verbonden te worden met die persoon voor het leven en dan mag scheiden echt niet in je 'woordenboek' voorkomen! Mijn grootouders zijn heel gelovige mensen en alleen voor hen zou ik nooit scheiden omdat dit voor hen echt niet kan.
Met citaat antwoorden