Enkele post bekijken
  #3  
Oud 20th May 2011, 17:24
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Dit verbaast me niet. Studenten zijn heel gestrest tijdens de examenperiode en willen er alles aan doen om goed te presteren. Maar daarom begrijp ik niet dat ze pepmiddelen innemen. Er zijn zoveel natuurlijke middelen die ook al veel kunnen doen. Zoals voldoende slapen, gezond eten, regelmatig frisse neus nemen, ... Die dingen kunnen ook al veel doen. Ikzelf zal nooit pillen slikken tijdens de examens (en anders natuurlijk ook niet), wat ik wel binnen handbereik heb tijdens de examens is de rescue spray. Ik weet niet zeker dat dit 100% helpt maar het zou je moeten ontspannen, het werkt rustgevend. Dit kan je best net voor een examen op je tong spuiten en dan ben je niet zo zenuwachtig tijdens het examen. Maar ik gebruik het eigenlijk niet veel, en ik weet ook niet of het effect heeft. Je denkt dat, maar of dit ook werkelijk zo is. Wat ik zoal doe tijdens de examens is iets meer koffie drinken dan anders, veel fruit eten, regelmatig even buiten een frisse neus nemen en vooral ook genoeg slapen (min. 7u). Ik hoor vaak dat mensen 's nachts laat doorleren en dan nog eens extreem vroeg opstaan, maar een onderzoek heeft bewezen dat studenten die genoeg slaap hebben tijdens hun examen beter dingen onthouden.
Met citaat antwoorden