19th May 2011, 15:40
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind deze cijfers schrikwekkend hoog. Ik snap niet dat mensen met een caravan de wet niet nastreven. De wet stelt deze eisen niet zomaar, maar daar is een zeer goede reden voor. Een caravan is erg zwaar en moet je dan ook veilig doorheen het verkeer loodsen. In het artikel staat dat er dikwijls teveel druk op de trekhaak wordt gezet. Stel je maar eens voor dat de trekhaak afbreekt terwijl je aan het rijden bent. Aan de gevolgen durf je dan niet te denken
Deze cijfers liggen hoger dan ik zelf had verwacht. Iedereen vind het normaal dat we met onze auto laten keuren, zodat we veilig kunnen rond rijden. Waarom rijden we dan niet volgens de regels rond met een caravan of mobilehome? Een te zwaar geladen caravan of mobilhome kan tal van gevaren met zich meebrengen. Dit moeten de mensen toch begrijpen. Ik begrijp wel dat het niet altijd gemakkelijk is om te zien hoeveel je mag meenemen. Daarom vind ik het een goed initiatief om de caravans en mobilehomes te laten wegen. Zo kunnen de mensen het gewicht van hun cavaran of mobilehome aanpassen. Hopelijk duren deze acties nog verder en worden ze grootschaliger. Het kan verschillende mensenlevens redden.
|