19th May 2011, 09:31
|
Registered User
|
|
|
|
De papieren krant heeft zo wel zijn charme vind ik, het is authentiek. Maar de digitale krant heeft zoveel mogelijkheden en dat zie ik dus wel zitten. Dit om 3 redenen:
Allereerst beschikt de uitgever zo over een updatefunctie en kunnen belangrijke nieuwsitems in de loop van de dag de lezers toch nog bereiken. Zo is er nog recent de dood van Osama geweest waarbij de papieren versie te laat was voor dit aan te kondigen. Online hadden de kranten dit natuurlijk wel kunnen aankondigen.
En dan is er nog het gebruiksgemak. Wij krijgen dagelijks de krant toegestuurd en ik doorblader ze dan ook altijd om te kijken of er iets interessants instaat. Ik vind zo'n papieren versie echt niet gebruiksvriendelijk. Soms moet ik half op de krant gaan liggen om in de rechterbovenhoek iets te kunnen lezen. En in formaat zijn ze ook heel onhandig om ze te lezen bij het ontbijt (wat ik het liefste doe).
Ten derde wordt er zo inderdaad aan milieubehoud gedaan. Ik denk regelmatig als we onze kranten bij het oud papier gooien dat misschien de helft van de krant niet gelezen is geweest. Dat is toch veel papier en inkt voor niets.
De laatste reden heeft met actualiteit.org te maken. Ik vind het veel makkelijker om online artikels te lezen voor deze posts. Dit slaat natuurlijk terug op de twee bovenstaande redenen, want ik wil er zeker van zijn dat ik iets nieuws te zeggen heb als ik een artikel post of als ik op iemand anders reageer.
Ik ben dus zeker voor deze vooruitgang. Al denk ik wel dat het in het begin nog wat aanpassen zal zijn.
|