Enkele post bekijken
Oud 17th May 2011, 17:21
jorina jorina is offline
Registered User

Toen ik het bericht voor de eerste keer hoorde was ik eerst zeer enthousiast. Ik mag voor de moment met mijn rijbewijs nog niet in het weekend 's nachts rijden, maar als ik met iemand anders meerijd, merk ik wel dat er op sommige plaatsen echt geen verkeer meer is 's nachts. Vaak sta je dan enkele minuten te wachten tot het licht op groen springt, terwijl de hele tijd er geen auto was te bespeuren. In het begin was ik dus helemaal voor voor dit idee. Maar dan hoor je de negatieve reacties en ga je ook zelf verder nadenken. Ik rijd zelf ook liever rustig door het groen wetende dat ik gewoon mag rijden zonder (normaal gezien toch) enig gevaar. Maar wat als de stoplichten gewoon flikkeren? Zelf zul je wel voorzichtig zijn en goed uitkijken maar als er ineens een snelheidsduivel aankomt die jou niet gezien heeft en gewoon doorrijd dan ben je wel gezien natuurlijk. Is het dan niet beter om die enkele vervelende minuten te wachten aan het rode licht dan dat je zelf in een ongeval geraakt? Wat ze wel kunnen doen is het licht 's nachts sneller laten veranderen van rood naar groen. Dat zou misschien op sommige plaatsen een oplossing kunnen zijn, maar natuurlijk ook niet op alle punten.
Met citaat antwoorden