Enkele post bekijken
Oud 17th May 2011, 17:06
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User

Ik volg Jolien in de mening dat ik ook akkoord ga met wat met wat Marleen Temmerman zegt. Als vrouwen de beslissing nemen om een abortus uit te laten voeren, moeten ze voldoende begeleid worden. Het is niet zomaar een kleine, overhaaste beslissing die je neemt. Er komen verschillende aspecten bij kijken. Ik volg mevrouw Temmerman in haar beslissing de abortus pil niet vrij verkrijgbaar te maken. Ik denk dat vrouwen, vooral jongeren, te snel naar deze pil zouden grijpen. Zonder na te denken over de gevolgen van de pil.
Wel weten we niet welke soort vrouwen tot de cijfers behoren. Ik bedoel hiermee : zijn het voornamelijk jongeren? Vrouwen uit een kansarm gezin? Vrouwen die het slachtoffer waren van verkrachting? Tegenwoordig moet je als jonge vrouw met verschillende aspecten rekening houden, wil je beginnen aan een kind of raak je onverwacht zwanger. De meeste vrouwen willen pas een kind als ze zeker zijn van hun toekomst. Als ze een baan hebben, een huis,... etc. Hebben ze al deze dingen nog niet, zouden ze kunnen kiezen voor abortus. Hetzelfde gaat voor jongeren. Als jongeren zwanger geraken is het al helemaal moeilijk om de baby te houden en moeten ze rekenen op de steun van de ouders. Toch is de kans dat jongeren of volwassen vrouwen onverwacht zwanger geraken zeer klein, aangezien het grote aanbod anticonceptie middelen die op de markt zijn.
Met citaat antwoorden