17th May 2011, 14:55
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte Van Helshoecht
Maar de verkeerslichten s'nachts uitschakelen? No way!
|
Uitschakelen vind ik ook geen goed idee maar knipperlichten wel. In mijn buurt staat zo'n licht met detectiesysteem, gevolg: het licht ziet je niet, je staat 10 minuten te wachten en het is nog altijd rood. Wat doe je dan? Oversteken terwijl het nog rood is! Dat is véél gevaarlijker dan wanneer het op knipperen zou staan. Want als ik, als autobestuurder, groen heb ga ik veel minder opletten, omdat ik dan toch voorrang heb, dan wanneer het licht op knipperen zou staan. Snelheidsduivels gaan misschien nog wel harder rijden om juist niet voor het rood te hoeven staan!
Ik ben er wel mee akkoord dat dit geen 'algemene maatregel' moet worden, op sommige plaatsen zal dit kunnen op andere plaatsen niet. Bijvoorbeeld: aan de op- en afrit van de E313 in Herentals industrie staan de lichten 's nachts en in het weekend ook te knipperen omdat er daar dan weinig verkeer is, wat volgens mij heel zinvol is maar ik me wel bedenken dat jullie plaatsen kennen waar het onveilig zou zijn om dit toe te passen. Daarom situatie per situatie bekijken en niets veralgemenen.
|