17th May 2011, 10:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben persoonlijk ook voor het verbod van gsm’s op school en vind het niet meer dan normaal dat de leerlingen hun gsm uitschakelen tijdens de lesuren. Wanneer de ouders dan zoiets hebben van: “Ja, maar ik moet mijn zoon/dochter wel kunnen bereiken in geval van nood.” Heb ik daar al een simpele oplossing voor: het secretariaat. De personen die daar te werk gesteld zijn kunnen even goed het kind doorverbinden. Zo kan je je kind nog steeds bereiken en is die gsm niet nodig. Tijdens de speeltijden moeten de gms’s in mijn ogen ook uitstaan. Om het uur te controleren kan je een horloge aanschaffen en spelletjes kan je beter met je medeleerlingen spelen. Een gsm hoort gewoon niet thuis op een speelplaats van de school. Toch mag je een kind niet verbieden om zijn gsm thuis te laten, want voor en na de schooluren doet het kind wat hij wil en moet die regel helemaal niet meer van toepassing zijn. Dan is de school ook niet meer verantwoordelijk voor het kind. Dus als er onderweg naar huis iets met het kind moest gebeuren, is het zijn verantwoordelijkheid om iemand te bereiken die hem/haar kan helpen. In zo’n gevallen is het gsm dan weer wel handig.
|