Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th May 2011, 18:39
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Ik ben het hier met Lobke eens. Ik denk niet dat de meeste mensen dit doen voor geld. Ok er zullen er wel tussen zitten, maar ik denk dat ze het voornamelijk doen voor de kinderen. Natuurlijk is het hele verantwoordelijkheid om deze kinderen in je huis en gezin op te nemen en dit doe je niet zonder er eerst grondig over na te denken en het hele gezin erin bij betrekken en erover praten. Maar ik geloof ook zeker en vast dat het geen 'probleemkinderen' zijn want dit bestaat niet, het zijn gewoon kinderen met problemen. Dit kunnen problemen thuis zijn, of problemen op school of problemen met zichzelf maar het zijn de problemen die opgelost moeten worden en niet de kinderen. Als iemand deze verantwoordelijkheid neemt, betekent dit dat hij/zij toch wel enig ervaring moet hebben met deze kinderen. Ofwel moet je je toch goed informeren want nogmaals dit is niet echt gemakkelijk. Daarom vind ik het wel goed dat er zoveel moeite wordt gedaan (gesprekken, cursussen). Zo worden de ouders voorbereid en volgens mij loont dit wel. Je helpt tenslotte een kind omgaan in deze wereld.
Met citaat antwoorden