16th May 2011, 17:39
|
Registered User
|
|
|
|
Economie als algemeen vak
Ook ik zit met een scheeftrekking in mijn mening aangezien economie een van mijn keuzevakken is. Dat ik dan zeg dat ik economie als algemeen vak een goed idee vind komt dus niet als een verassing. Steeds als ik zelf lessen aan het maken of aan het geven ben denk ik terug aan mijn schooljaren. Voornamelijk aan hoe weinig economie ik eigenlijk gehad heb. SEI, IAV en adere vakken zijn al prachtige vakken als inleiding in een eerste graad. Als je na gaat welke leerinhouden daar aan bod komen kan je niet anders concluderen dat deze bijna de volledige dagelijkse maatschappelijke bezigheden en problemen weergeefen. Dit blijft ook zo tijdens volgende jaren, helaas moet je daar dan voor gekozen hebben, wat bij mij niet het geval was. Als ik nu terug kijk heb ik daar niet onmiddellijk spijt van. Toch vind ik het abnormaal dat het vak economie dan (bijna) helemaal wegvalt. Daar heb ik wel spijt van. Ik lees ideeën over hoe dit zou moeten opgelost worden; integreren in meer PAV lessen, via de VOET in projectweken of zelfs volledig invoeren als algemeen vak… Daar kan ik enkel over besluiten dat ik het allemaal goede ideeën vind. Al gaat mijn mening meer naar het laatste voorstel.
|