16th May 2011, 15:20
|
Registered User
|
|
|
|
Ik betwijfel dat de meeste mensen dit doen voor het geld. Ik ken pleeggezinnen en die hebben er echt bewust voor gekozen om een kind in hun gezin op te nemen. Deze kinderen hebben meestal al heel wat meegemaakt en zijn dus niet de makkelijkste kinderen om op te voeden. Hiermee wil ik uiteraard de mishandeling niet goed praten, maar ik snap wel dat het vaak verkeerd loopt in sommige gezinnen. Zeker wanneer de kinderen in hun puberteit komen, wordt het moeilijk en dat kunnen de pleegouders niet weten wanneer ze toestemmen om een kind in hun gezin op te nemen.
Ik vind het wel niet kunnen dat gezinnen niet gescreend worden voor ze een pleegkind toegewezen krijgen. Ik heb zelf een adoptiezus en daarvoor moesten wij met het hele gezin verschillende testen en gesprekken ondergaan. Ook waren mijn ouders verplicht een cursus te volgen. Hierdoor duurde het bijna 2 jaar voor wij een kind toegewezen kregen. Enkele jaren geleden hebben mijn ouders overwogen om ook een pleegkind te nemen, omdat de wachttijden bij adoptie tegenwoordig erg lang geworden zijn en toen bleek dat je daar echt niet veel voor moet doen op voorhand. Enkele infosessies, nog een gesprekje en het kind wordt in jouw gezin geplaatst.
|