Enkele post bekijken
  #1  
Oud 16th May 2011, 09:59
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Meisje (10) zwaargewond na aanval hond

Een tienjarig meisje is zaterdag in Hannuit (provincie Luik) zwaargewond geraakt nadat een hond haar had gebeten.

Het meisje was zaterdagnamiddag bij buren in het centrum van Hannuit toen ze werd aangevallen door de hond des huizes. Het slachtoffer werd met ernstige verwondingen in het aangezicht overgebracht naar het Citadelle-ziekenhuis in Luik.

Het leven van de hond, een dogsoort, werd na de feiten beëindigd.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Dit soort artikels verschijnt vandaag nog altijd veel te veel in de kranten. Ik blijf bij het standpunt 'het is en blijft een dier'! Wij hebben thuis stieren en die hebben nog nooit iets verkeerd gedaan, maar wij zijn er wel van bewust dat dit altijd kan gebeuren. Ik vind dat je dit mag vergelijken met een hond want deze dieren zijn ook altijd braaf, maar ze blijven onvoorspelbaar en kunnen zeer verassend uit de hoek komen. Dit artikel is daar weer een perfect voorbeeld van. Het belangrijkste is natuurlijk dat de gevolgen van deze aanval niet te erg zijn want hij moet maar eens één keer op de juiste plaats bijten en dat is het leven van een kind echt niet waard! De straf voor de hond ten slotte is zwaar, maar ik denk dat dit een automatische reactie is van de eigenaar en zeker als het dan nog gaat over hun eigen kind. Ze kunnen het risico niet lopen dat dit nog eens een tweede maal gebeurd want de hond weet dat hij baas is over het kind en dat gevoel mag je een dier nooit geven!
Met citaat antwoorden