15th May 2011, 16:50
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dit echt schandalig om te lezen! Mensen vertrouwen hun huisarts en rekenen erop dat hij weet wat er aan de hand is. Natuurlijk is het voor een arts niet altijd evident om echt alles te moeten weten. Maar men verwacht van hen dat ze al de nieuwe 'kwaaltjes' leren opsporen. Symptomen hiervan kennen. Voor hen is bijscholing HET belangrijkste, ze moeten van alles op de hoogte zijn.
Ik heb het hier zelf meegemaakt in mijn dorp, een jongen vader had heel de tijd klachten over buikkrampen en was op 2 weken 10 kg afgevallen, de huisarts zei dat hij gewoon een darminfectie had, en hij moest antibiotica nemen. Antibiotica had totaal geen effect, hij is doen voor de 3de keer naar de huisarts geweest, en toen pas, een maand later, heeft hij die man verder verwezen naar het ziekenhuis. Wat bleek, hij had een heel grote kwaadaardige tumor op zijn darmen. In het ziekenhuis zeiden ze dat ze nog niet zeker waren of dit helemaal genezen kon worden omdat ze er te laat bij zijn. Als ze in het begin erbij geweest waren was het geen probleem geweest. Hoe slecht moet deze huisarts zich gevoeld hebben? Wetend dat het door hem komt dat die man niet op tijd naar het ziekenhuis is gegaan voor een onderzoek.
Ik begrijp dat een huisarts een heel grote last op zijn schouders meedraagt, iedereen rekenend erop dat hij juist handelt, en natuurlijk kan hij zich is vergissen. Maar laat dit dan maar zelden tot nooit gebeuren, in plaats van 36 procent.
|