Enkele post bekijken
Oud 15th May 2011, 12:20
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Vandalen kosten De Lijn fortuin

Openbare vervoersmaatschappij De Lijn heeft in 2010 een pak meer geld moeten uitgeven aan het herstellen van beschadigingen ten gevolge van vandalisme en graffiti dan het jaar ervoor. Het gaat om een stijging met 44 procent.

De cijfers komen van Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V). In 2010 liepen de kosten voor het herstellen van beschadigingen door vandalisme op tot 610.924 euro, in 2009 ging het om 423.189 euro. Een record is het echter niet, want in 2008 moest De Lijn nog 680.000 euro ophoesten voor herstellingen aan bussen, trams en bushokjes. Tien jaar geleden liepen de kosten niet hoger op dan 270.000 euro.

Vorig jaar werden er in totaal 216 meldingen geregistreerd van vandalisme en graffiti, met 78 processen-verbaal tot gevolg.

Bron: www.gva.be

Eigen mening: Ik schrik niet van deze cijfers. Ik ga zelf met het openbaar vervoer naar school, en wat je soms tegenkomt op de bus is abnormaal. Stoelen en wanden die volgeschreven zijn met de meest onvriendelijke woorden, handvaten die ontbreken, kauwgom onder praktisch elke stoel.... Spijtig genoeg is dit niet zo makkelijk te controleren, de buschauffeur kan vanuit zijn positie ook niet alles zien. Ik zou niet meteen een oplossing kunnen verzinnen, maar volgens mij wordt het dringend tijd dat De Lijn met een oplossingsstrategie voor de dag komt, want dit is echt dom, weggegooid geld!
Met citaat antwoorden