14th May 2011, 15:27
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Verdund het op een manier het bloed
|
Integendeel zelfs normaal. Aangezien zout water vasthoudt, zorgt het ervoor dat je 'meer' bloed in je bloedvaten hebt. Meer bloed in dezelfde bloedvaten wil zeggen dat er meer druk op de wand van die bloedvaten komt te staan (= hoge bloeddruk) waardoor ze sneller verslijten (met bloedklonters, scheuren van bloedvaten enz als gevolg).
Ik vind dit dus een zeer vreemde vaststelling en zou wel graag weten welk mechanisme erachter zit.
Nu vind ik 8 jaar wel niet zo'n lange termijn om het ontstaan van hart- en bloedvaten vast te stellen aangezien dat meestal toch wel enige jaren in beslag neemt. Eigenlijk hebben we hier te weinig informatie van de deelnemers om de conclusies van dit onderzoek correct te kunnen interpreteren. Misschien waren al de personen met een lage zoutinname hevige alcoholiekers of fastfoodliefhebbers waardoor de hartaandoeningen niet door het lage gebruik van zout zouden veroorzaakt kunnen zijn, maar door de alcohol en/of cholesterol.
We kunnen er waarschijnlijk wel van uit gaan dat de onderzoekers weten waar ze mee bezig zijn, maar toch zou ik graag wat meer informatie hebben...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|