14th May 2011, 12:23
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lille
Posts: 106
|
|
Deze dingen komen toch grotendeels terug in context 6 van de VOETen?
Citaat:
Context 6 Socio-economische samenleving
De leerlingen:
1 leggen met voorbeelden uit hoe welvaart wordt gecreëerd en hoe een overheid inkomsten verwerft en aanwendt;
2 toetsen de eigen opvatting aan de verschillende opvattingen over welzijn en verdeling van welvaart;
3 zetten zich in voor de verbetering van het welzijn en de welvaart in de wereld;
4 hebben bij het kopen van goederen en het gebruiken van diensten zowel oog voor prijs-kwaliteit en duurzame ontwikkeling als voor de rechten van de consument;
5 geven voorbeelden van het veranderlijke karakter van arbeid en economische activiteiten;
6 geven voorbeelden van factoren die de waardering van goederen en diensten beïnvloeden;
7 kunnen het eigen budget en de persoonlijke administratie beheren;
8 geven kenmerken, mogelijke oorzaken en gevolgen van armoede aan;
9 lichten de rol toe van ondernemingen, werkgevers- en werknemersorganisaties in een nationale en internationale context.
|
Bijvoorbeeld het geval van met je eigen geld omgaan komt terug in 7. Nu zullen die dingen vooraal in het vak economie aan bod komen, maar aangezien het vakoverschrijdende eindtermen zijn, zouden ze ook aan bod moeten komen in andere vakken.
Wat Kimberly zei over een projectweek is dan in dat opzicht misschien een goed idee?
|