12th May 2011, 23:21
|
Registered User
|
|
|
|
Onbegrijpelijk! Hoge leeftijd of niet, deze man hoort in de cel. Hij is mede verantwoordelijk voor massamoord, hij hoort niet vrij rond te lopen. Sommige mensen horen hun leven lang in de gevangenis te zitten, en hij is er één van. Toen dat hij bewaker (beul) was zijn er ook oude mensen vermoord, en dan zullen ze nu eens rekening gaan houden met zijn hoge leeftijd. Die man zal nu wel verder kunnen genieten van de laatste dagen van zijn leven, en wat heeft hij als straf gekregen, niets! Hij zal nu wel in zijn vuistje lachen. Ook al heeft hij de dood van duizenden mensen op zijn geweten.
Hij was een kampbewaker in Sobibor, een vernietigingskamp in Polen. De mensen die daar aankwamen werden meestal dezelfde dag nog vermoord. Hij moest waarschijnlijk de aangekomen mensen begeleiden naar de plek waar ze zouden sterven, dan heb je toch geen hart meer. En dan zegt hij dat hij gedwongen werd? Dat is volgens mij een verzinsel om beter uit het proces te komen. Mensen die gedwongen worden om andere mensen de dood in te jagen, die bezwijken aan die gedachten en schuldgevoelens, hij toont niets emoties. Hij leidde mee een klein Auschwitz, waar mensen werden uitgeroeid. Dat is toch niet meer menselijk. En dan zouden wij menselijk moeten zijn voor Demjanjuk. Voor zulke mensen zou ik met plezier de doodstraf terug invoeren.
Ik vind het wel jammer dat ze hem niet eerder hebben kunnen opsluiten. Hij heeft na de oorlog nog een mooi leven kunnen opbouwen terwijl hij dat van duizenden mensen heeft kapot gemaakt. Een betere uitweg heeft deze man zich niet kunnen wensen, een heel leven vrij zijn en dan op het einde nog gevat worden en berecht en dan te horen krijgen dat ze je niet gaan opsluiten omdat je te oud bent. Als ik de macht zou hebben om hem op te sluiten, dan zou ik geen seconde twijfelen.
|