Enkele post bekijken
Oud 4th September 2005, 19:36
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Ik zie niet direct in waarom je wel zou helpen, maar zo radicaal tegen het storten van geld bent. Het één staat niet bepaald los van het ander... of wel?

Van ver hoor ik al zeggen dat het geld voor de oorlog tegen Irak beter kan gebruikt worden voor de hulpverlening aan New Orleans... maar dat is nogal flauw. Eerder een poging om een vleugje anti-Amerikanisme te verdoezelen dan iets anders. Dan kan je net even goed zeggen dat het geld dat India gebruikt om zijn (illegale!) kernarsenaal te onderhouden ook beter kan gebruikt worden met het helpen van de slachtoffers van de tsoenami. Met andere woorden, als je het echt zo ver wil drijven dat je twee dingen door mekaar gooit, dan kan je altijd wel _iets_ vinden dat als "argument" kan doorgaan.

Maar uiteraard ligt dat voor iedereen anders... als je inderdaad ook je bedenkingen hebt bij de hulp die we destijds boden aan de tsunami slachtoffers, dan kan ik het wel begrijpen dat je hierbij ook je bedenkingen hebt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het met je eens ben.

En dat de slachtoffers in New Orleans nu wisten dat die orkaan op hen af kwam of niet... dat doet weinig ter zake. Zoals je ongetwijfeld op het nieuws al hebt horen vertellen, zijn het vooral arme burgers die nu hulp behoeven. Dat er dan gevallen bekend zijn van mensen die bewust achterbleven om nadien een lege stad te plunderen doet niks af aan het feit dat het merendeel van de slachtoffers werkelijk geen kant op konden. Laten we dan ook de zaak niet beoordelen op dat kleine groepje goddelozen die nu als lijkenpikkers door het leven gaan... maar laten we the big picture, de enorme hoeveelheid hulpelozen, toch niet uit het oog verliezen.

Zoals je ongetwijfeld wel weet, is het nooit goed om je leven en beslissingen te laten leiden door toevallige gebeurtenissen.