Enkele post bekijken
Oud 11th May 2011, 18:30
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User

Ik vind het enorm jammer dat er een topsporter sterft tijdens het beoefenen van zijn sport. De dood van Wouter Weylandt is een droevige gebeurtenis in de wielerwereld, maar helaas is de kans op een ongeluk met fatale gevolgen niet uit te sluiten. Vroeger viel het jaarlijks voor dat er een wielrenner overleed door een valpartij. De oorzaak voor vele ongelukken was toe te kennen aan het niet dragen van een helm tijdens een rit. Nadat er weer een dodelijk ongeval had plaatsgevonden werd het rijden met een helm verplicht. Maar een helm biedt toch niet de 100% zekerheid om veilig te kunnen rijden, en dat heeft dit ongeluk spijtig genoeg nog eens weergegeven. Wouter Weylandt is gestorven in de afdaling waar ze snelheden halen tot 80 km/uur, dan heeft een valpartij altijd grote gevolgen, ook al draag je een helm. Wouter Weylandt is spijtig genoeg verkeerd neergekomen op het moment dat hij de asfalt raakte. Ik hoop dat de wielersport gespaard mag blijven van zulke ongevallen, maar ook andere sporten waar de nodige risico's aan zijn verbonden.

Ik vind het knap dat het peleton een eerbetoon brengt aan Wouter. Iedereen met het hoofd gebogen tijdens de minuut stilte, mensen die langs het parcours mee kwamen rouwen,... Het team waar Wouter voor reed (team Leopard) en Tylar Farrar (goede vriend van Wouter) kwamen als eerste over de streep, mooi op één lijn, dat was wel een pakkend moment.
Met citaat antwoorden